Zablokowali Brzezińską i Pomorską [archiwum]

W piątek, 8 listopada, mieszkańcy osiedla Nowosolna ponownie zablokowali w godzinach szczytu Brzezińską i Pomorską.

Przez godzinę dwie najbardziej ruchliwe ulice na osiedlu były praktycznie nieprzejezdne. Powód? Ten sam co wcześniej, czyli brak realizacji projektu budowy obwodnicy Nowosolnej czy, jak podkreślają pikietujący, brak jakichkolwiek działań mających na celu poprawę bezpieczeństwa w tej części miasta. Protestujący zapowiadają, że nie poddadzą się łatwo i będą blokować ulice do skutku.

Czytaj więcej...

Mieszkańcy osiedla Nowosolna protestują [ARCHIWUM]

Mieszkańcy osiedla Nowosolna po raz kolejny zablokowali ulicę Pomorską i Brzezińską. Protestujący chcą w ten sposób zwrócić uwagę na brak działań władz miasta w sprawie budowy obwodnicy Nowosolnej i tym samym poprawy bezpieczeństwa na terenie osiedla.

W piątek, 25 października, między 16.00 a 17.00 mieszkańcy osiedla oraz Stowarzyszenie Obywatelskie Obrony Własności i Ochrony Środowiska znów zablokowali Pomorską i Brzezińską. Protestujący chcą w ten sposób zwrócić uwagę władz Łodzi na brak bezpieczeństwa w tej części miasta i potrzebę budowy obwodnicy Nowosolnej. Jak podkreślają pikietujący, to jedyny sposób komunikacji z urzędnikami, gdyż na wysyłane do Urzędu Miasta Łodzi pisma otrzymują jedynie nic nie wnoszące odpowiedzi. Lipcowy protest pod łódzkim magistratem też nie przyniósł żadnych skutków, bowiem z protestującymi nikt z obecnych władz miasta nie porozmawiał.

Czytaj więcej...

Więcej cierpliwości i zrozumienia w sprawie obwodnicy Nowosolnej [archiwum]

Kiedy pojedziemy obwodnicą Nowosolnej? Raczej nie prędko. O więcej cierpliwości i zrozumienia prosi Grzegorz Nita, dyrektor ZDiT, w odpowiedzi na pismo Rady Osiedla Nowosolna właśnie w sprawie obwodnicy.

Śledząc losy obwodnicy Nowosolnej można było usłyszeć wiele dat zakończenia inwestycji, najbardziej optymistyczna, to rok 2015, później dowiedzieliśmy się, że przedsięwzięcie zostało wpisane na wstępną listę propozycji do dofinansowania przez Unię Europejską na lata 2014-2020. 

Czytaj więcej...

Mieszkańcy Sikawy protestują [ARCHIWUM]

Mieszkańcy Sikawy nie zgadzają się na przebudowę Brzezińskiej według wariantu A. Na znak sprzeciwu w poniedziałek zawisły protestacyjne transparenty

Przebudowa ulicy Brzezińskiej wciąż budzi wiele emocji, tym razem protestują mieszkańcy osiedla Sikawa, których znaczna część popiera zarekomendowany przez miasto wariant E. Z kolei łodzianie z ulic Budy i Beskidzka oraz osiedla Dolina Łódki protestują właśnie przeciwko wariantowi E, który spowodowałby wyburzenie nowych domów, dlatego popierają propozycję przebudowy Brzezińskiej w śladzie A. Na to nie zgadzają się mieszkańcy Sikawy, którzy obawiają się, że poszerzenie drogowej infrastruktury o dwa pasy spowoduje znaczne zbliżenie ruchliwej drogi do zabudowań.

Czytaj więcej...

Błędy w wariancie E przebudowy Brzezińskiej [ARCHIWUM]

Przedstawiona przez miasto analiza wielokryterialna na podstawie której wybrano najkorzystniejszy wariant przebudowy Brzezińskiej zawiera błędy - donosi Stowarzyszenie Dolina Łódki - Miasto dla Ludzi.

Jak się okazuje nie dość, że zarekomendowany wariant E jest niezgodny z planem zagospodarowania przestrzennego, to na dodatek przedstawiona analiza wielokryterialna zawiera wiele błędów. Stowarzyszenie powołuje się na wydaną w tej sprawie opinię specjalistów z Katedry Statystyki Ekonomicznej i Społecznej Uniwersytetu Łódzkiego, którzy wskazali zarówno błędy metodyczne jak i merytoryczne.

Wspólnie z radnymi SLD i PiS stowarzyszenie przygotowuje projekt uchwały, który jeśli zdobędzie wymaganą liczbę podpisów trafi na obrady Rady Miejskiej już 29 maja. Protestujący mają nadzieję, że uda się wykluczyć kontrowersyjny wariant E, dzięki czemu pod dyskusję zostaną poddane opcje A i B.

Komisja Jednostek Pomocniczych też mówi NIE dla wariantu E [ARCHIWUM]

W ostatni piątek, tj. 22 marca, Komisja Jednostek Pomocniczych Miasta wydała negatywną opinię dla rekomendowanego wariantu E przebudowy ulicy Brzezińskiej.

Do podjęcia takiej decyzji przez radnych przyczyniły się negatywne opinie Rad Osiedli Dolina Łódki oraz Stoki, a także brak zgodności wariantu z obowiązującym Studium Uwarunkowań i Koncepcji Zagospodarowania Przestrzennego. Decyzję o negatywnym zaopiniowaniu tej części inwestycji członkowie komisji podjęli jednomyślnie, równocześnie radni zdecydowali się wystosować pismo do Prezydenta Miasta, w którym poproszą o możliwie najszybsze rozpoczęcie realizacji południowej obwodnicy Nowosolnej.  Obecny podczas rozmów Witold Nykiel, wicedyrektor ZDiT ponownie podkreślał, iż zarekomendowany przebieg Brzezińskiej jest jedynie propozycją, a ostatecznej decyzji o wyborze którejkolwiek opcji jeszcze nie ma. Nykiel zapewnił także, iż odbędą się ponowne konsultacje z mieszkańcami i Radami Osiedli Dolina Łódki oraz Stoki.

Czytaj więcej...

Będzie 12 wariantów Brzezińskiej? [ARCHIWUM]

Witold Nykiel, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi, twierdzi, że właśnie powstaje raport oddziaływania na środowisko tej inwestycji, który uwzględni 12 różnych wariantów przebiegu nowej drogi - informuje Dziennik Łódzki. Możliwe, że uda się wreszcie wybrać najkorzystniejszy wariant, czyli taki, który zostanie pozytywnie zaopiniowany zarówno przez mieszkańców, jak i miasto. W rozmowie z Dziennikiem Nykiel podkreśla, iż ten raport wskaże najkorzystniejszy wariant przebiegu drogi.

Przeczytaj cały artykuł: Obwodnica ul. Brzezińskiej nie będzie przebiegała przez osiedle?

Wariant E pod lupą Komisji Finansów, Budżetu i Polityki Podatkowej [ARCHIWUM]

Komisja Finansów, Budżetu i Polityki Podatkowej zajmie się kwestią uwarunkowań finansowych przebudowy ulicy Brzezińskiej. Punkt związany z kosztami wariantu E został włączony do porządku najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 5. marca.

- Sprawa dotyczy kosztów budowy drogi, mowa jest tutaj o różnicach sięgających ponad 100 mln zł, dlatego komisja finansów pochyli się również nad tą sprawą. Warto zastanowić się nad kosztami infrastruktury drogowej, ale także w charakterze rachunku całościowego, czyli nie tylko kosztów budowy, ale również wypływu na finanse  miasta – mówił Bartosz Domaszewicz, przewodniczący Komisji Finansów, Budżetu i Polityki Podatkowej, podczas sesji Rady Miejskiej 16. stycznia. Deklaracja zbadania kosztów inwestycji przez komisję spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem ze strony protestujących mieszkańców, którzy nagrodzili słowa Domaszewicza brawami.

Czytaj więcej...

Obwodnica w 2020? [ARCHIWUM]

Co z obwodnicą Nowosolnej i przebudową ulicy Brzezińskiej? - to pytanie pojawia się ostatnio coraz częściej. 29. listopada, podczas konferencji prasowej, Radosław Stępień (UMŁ) i Grzegorz Nita (ZDiT) zapowiadali, że obwodnicą pojedziemy nawet w 2015 roku. Tymczasem inwestycja została zgłoszona na wstępną listę propozycji do dofinansowania przez Unię Europejską na lata 2014 - 2020.

Co zatem będziemy mieć w 2015 r.? Otóż do tego czasu ma zostać wykonana kompleksowa dokumentacja projektowa, na którą zostały zabezpieczone środki w budżecie miasta. Władze planują, iż realizacja inwestycji rozpocznie się w 2015 r., wtedy ma powstać krótki odcinek od ronda, przy węźle z autostradą, do ulicy Pomorskiej. Dzięki takiemu rozwiązaniu Pomorska mogłaby przejąć samochody zjeżdżające z A1. Budowa kolejnych etapów inwestycji jest uzależniona od dofinansowania z UE, dlatego w tym momencie nie można dokładnie określić czasu ich powstania.

 

PROMOCJA!

 

 

18 września - 31 października

 

WSZYSTKIE BANERY REKLAMOWE

 

TANIEJ!

 

Miesięczna emisja już od 40 zł!

 

reklama@echanowosolnej.pl

 

 

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

UWAGA!

Od 11 grudnia 2016 r. zmianie ulegnie rozkład jazdy linii tramwajowych i autobusowych wokół dworca Łódź Fabryczna.

Reklama

Aktualnie gościmy

Odwiedza nas 55 gości oraz 0 użytkowników.