Wariant E pod lupą Komisji Finansów, Budżetu i Polityki Podatkowej [ARCHIWUM]

Komisja Finansów, Budżetu i Polityki Podatkowej zajmie się kwestią uwarunkowań finansowych przebudowy ulicy Brzezińskiej. Punkt związany z kosztami wariantu E został włączony do porządku najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 5. marca.

- Sprawa dotyczy kosztów budowy drogi, mowa jest tutaj o różnicach sięgających ponad 100 mln zł, dlatego komisja finansów pochyli się również nad tą sprawą. Warto zastanowić się nad kosztami infrastruktury drogowej, ale także w charakterze rachunku całościowego, czyli nie tylko kosztów budowy, ale również wypływu na finanse  miasta – mówił Bartosz Domaszewicz, przewodniczący Komisji Finansów, Budżetu i Polityki Podatkowej, podczas sesji Rady Miejskiej 16. stycznia. Deklaracja zbadania kosztów inwestycji przez komisję spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem ze strony protestujących mieszkańców, którzy nagrodzili słowa Domaszewicza brawami.

Czytaj więcej...

Obwodnica w 2020? [ARCHIWUM]

Co z obwodnicą Nowosolnej i przebudową ulicy Brzezińskiej? - to pytanie pojawia się ostatnio coraz częściej. 29. listopada, podczas konferencji prasowej, Radosław Stępień (UMŁ) i Grzegorz Nita (ZDiT) zapowiadali, że obwodnicą pojedziemy nawet w 2015 roku. Tymczasem inwestycja została zgłoszona na wstępną listę propozycji do dofinansowania przez Unię Europejską na lata 2014 - 2020.

Co zatem będziemy mieć w 2015 r.? Otóż do tego czasu ma zostać wykonana kompleksowa dokumentacja projektowa, na którą zostały zabezpieczone środki w budżecie miasta. Władze planują, iż realizacja inwestycji rozpocznie się w 2015 r., wtedy ma powstać krótki odcinek od ronda, przy węźle z autostradą, do ulicy Pomorskiej. Dzięki takiemu rozwiązaniu Pomorska mogłaby przejąć samochody zjeżdżające z A1. Budowa kolejnych etapów inwestycji jest uzależniona od dofinansowania z UE, dlatego w tym momencie nie można dokładnie określić czasu ich powstania.

 

Kolejne "NIE" dla wariantu 1E [ARCHIWUM]

Minęły zaledwie dwa tygodnie od burzliwej sesji Rady Miejskiej, podczas której protestowano przeciw przebudowie ulicy Brzezińskiej w wariancie E. Dziś ten temat powrócił, tym razem podczas posiedzenia Komisji Planu Przestrzennego, Budownictwa, Urbanistyki i Architektury.

Na posiedzeniu pojawili się przedstawiciele osiedla Dolina Łódki i Stoki. Po wysłuchaniu racji mieszkańców radni jednomyślnie wyrazili sprzeciw przyjętemu wariantowi. Stanowisko komisji dotyczące nierealizowaniu „Dokumentacji projektowej na budowę obwodnicy Nowosolnej na odcinku od ul. Iglastej do granic miasta i łącznicy węzła „Brzeziny” na autostradzie A1 wraz z przebudową ul. Brzezińskiej na odcinku od ul. projektowanej w rejonie CH M1 do ul. Iglastej” według wariantu E zostanie przekazane prezydentowi Łodzi.

Protesty na sesji Rady Miejskiej. Mieszkańcy mówią NIE dla wariantu E ulicy Brzezińskiej [ARCHIWUM]

"Protest!", "Kto bierze w łapę za 1E?", "Nie dla wariantu C, D, E obwodnicy Brzezińskiej", "E - wariant aspołeczny" - takie hasła pojawiły się podczas dzisiejszej sesji Rady Miejskiej. Około 100. osób protestowało przeciwko likwidacji szkoły w Mileszkach i przebudowy ulicy Brzezińskiej.

Kwestia przebudowy Brzezińskiej całkowicie zdominowała sesję Rady Miejskiej. Choć temat pojawił dość nieoczekiwanie, bo na wniosek Piotra Adamczyka (przewodniczący Klubu Radnych PiS), to dyskusja była bardzo ożywiona.

Czytaj więcej...

Pod lupą: przebudowa Brzezińskiej i budowa obwodnicy Nowosolnej [ARCHIWUM]

 

29. listopada 2012 r., podczas konferencji prasowej, Kolegium Prezydenckie zarekomendowało wariant 1E przebudowy Brzezińskiej i budowy obwodnicy Nowosolnej, jako najlepszy. Czas przyjrzeć się wstępnym planom inwestycji nieco bliżej.

 

Brzezińska -  wariant E

 

Arkusz 1. (odc. wzdłuż ul. Brzezińskiej)

Arkusz 2. (odc. wzdłuż ul. Brzezińskiej)

Arkusz 3. (odc. wzdłuż ul. Brzezińskiej)

Arkusz 4. (odc. wzdłuż ul. Brzezińskiej)

 

Czytaj więcej...

Wariant E niezgodny ze wszystkim? [ARCHIWUM]

 

Komitet Protestacyjny Mieszkańców Osiedla Dolina Łódki złożył 7. lutego na ręce Hanny Zdanowskiej "Apel protestujących mieszkańców i Rad Osiedli".

 

29. listopada 2012 r. władze miasta przedstawiły wariant 1E przebudowy ulicy Brzezińskiej i budowy obwodnicy Nowosolnej jako najkorzystniejszy. Jednak mieszkańcy czują się oszukani, gdyż opcja E pojawiła się nieoczekiwanie, nie została poddana konsultacjom społecznym, ani nie uzyskała akceptacji ze strony Rad Osiedli. W złożonym dokumencie domagają się rozważenia przez władze wycofania rekomendacji dla wariantu E przebiegu ulicy Brzezińskiej oraz zobowiązania Zarządu Dróg i Transportu do wypracowania konsensusu ze społecznością protestujących osiedli.

Czytaj więcej...

Obwodnica Nowosolnej w 2015! [ARCHIWUM]

Dwa pasy ruchu w obu kierunkach, drogi serwisowe, trasy dla pieszych i rowerzystów, to wszystko już za trzy lata. W 2015 r. pojedziemy obwodnicą Nowosolnej!

Obwodnica powstanie zgodnie z południowym wariantem 1E. Jak podkreślał podczas czwartkowej konferencji Grzegorz Nita, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu, wybór tej opcji został oparty na szczegółowej analizie, która objęła cztery czynniki: techniczny, transportowy, środowiskowy oraz społeczny. Wariant 1E uzyskał najwyższą ocenę punktową, a zatem okazał się najkorzystniejszy i w miarę najkrótszy, bowiem nowa droga będzie mieć 8,3 km. Dzięki obwodnicy odciążone zostanie nie tylko osiedle Nowosolna, ale także ulica Brzezińska, nowa trasa pozwoli skomunikować układ drogowy z węzłem na autostradę A1, co zapewni płynność komunikacyjną

Czytaj więcej...